china.blogg.se

dag 6.

Kategori: Allmänt

Kommit hem nu efter en svin jobbig dag då bara allt blev jobbigt. 
Är en expert på att försova mig och såklart så gjorde jag det idag OCKSÅ. 
Tröttas på jobbet, jag får inte sitta ner och det är full fart hela tiden. Min rygg är helt sönder nu och stress är bara förnament. Svårt att lugna ner sig också efter man slutat, är uppe i varv och bara skyndar mig med allt fast hela kvällen är framför mig. Jag har så seriöst ont i ryggen, och jag har fått torr skador på händerna pga allt tvättande med händerna och hygienen. Det är klart att jag inte förväntade mig något annat i den här "branchen" men det gör fortfarande ont.. 
Fick också reda på igår att jag jobbar på julafton själv i köket, och att två veckor efter jul är det som mest med kunder, så då ska vi jobba två veckor i streck utan lediga dagar och utan försatt stägningstid. Kommer typ vara helt död då och min rygg har antagligen möglat ihop tills dess. Längtar tills imorgon kväll att få komma hem och veta att imorgon kan jag sova hur länge jag vill för då är jag LEEEEEDIG! och på måndagen. Vill typ kyssa någon så lycklig kommer jag vara imorgon kväll. 
 
Jag ska ju fira jul själv (eller med chefens familj, har jag fått som erbjudande) jag får se... men iallafall så beställde jag lite julklappar till mig själv, som jag ska slå in och ge mig på julafton. Kommer vara ganska sorlig jul annars, utan familj, utan gran och en liten tv att se kalle anka på som dom med grädde på moset ändrat på. 70 typ år har det alltid varit samma kalle anka, och nu ska dom ändra på det. Så jävla typiskt. Hatar förändringar. Så klart att det inte fick vara med en viss docka för att det var rasism, alltid någon som orkar bry sig och lägga ner tid och förstöra för andra. 76 år typ, vad skulle några fler år göra? 
Nu ska jag sitta ner tills jag ska gå och lägga mig. Känns inte som att det är fredag ens. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: