china.blogg.se

vinter.

Kategori: Allmänt

Fick ett brev idag från csn om att jag kommer inte alls få några pengar för att jag ska gå ett 4 år på gymnasiet halv tid, fick lite smått nog på allt det här som jag bråkat med fram och tillbaka. Tröttnat endel på att bara sitta hemma och vänta på att kanske vinna en miljon eller att pappa ska komma med något roligare jobb än att mata hans kossor. 
 
Nu är snart hösten över och varje år när vintern kryper på får jag smått abstines och snöar in mig helt på min snowboard "passion" så nu gjorde jag det som jag har velat göra varenda vinter sesång. Jag har sökt jobb i norge på en skid ort. Såklart så var jag försent ute och sista anmälningsdagen var 1 oktober, men jag skickade in super intresse anmälan och gav ut allt man kan söka mig på. Håller alla mina fingrar för att turen ska vara med mig. 
Får jag jobb där packar jag ihop snowboard grejerna och arbetshanskarna utan tvekan och åker raka vägen ner/upp, har inte riktigt kollat upp vart Hemsedal ligger, men sånt löser sig framöver. Vill bara ha svar nu och skita i skolan som går så himla bra. Hejdå alla möten, tvång och busstimmar. 
 
Insperation. 
 
 
The art of FLIGHT gick om några gånger förra vintern, lär inte bryta den traditionen. Blir alldeles varm och pirrig i kroppen när dom åker opistat, gjort det en gång i mitt liv och det var den bästa upplevelsen jag upplevt. Inget kommer någonsin slå första opistade åket känslan, aldrig! Vill bo i en snögrotta och bara åka hela dagarna. Vinter är nog helt klart min bästa årstid, tänk att få den här vintern bo granne med en skid anläggning, en dröm. 
Jag önskar den slår in. Skulle så gärna vilja åka ett gäng och jobba plus åka i snön när man är ledig. Tyvärr verkar det som att det bara är jag som drömmer om att leva min vinter så. Men ska man ha något får man göra det själv. Sorligt men sant. Håll tummarna för mig! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: